CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

Thursday, July 9, 2009

Semalam Ikmal kena brainwash dengan aku dan abah dia. Bukan sebab apa, ada jugak kebaikannya, untuk masa depan dia jugak, nak tau kenapa? sebab...
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:
:

ha.. inilah sebabnya.. laporan prestasi untuk exam dia bulan lepas...

Mula2 prestasi ok2 ja..

Exam hujung tahun prestasi meningkat, banyak jugak subjek yang naik percent dia.. tup tup..

Exam semester 1 tahun ni.. amboi2, dahla nombor bertambah lagi.. peratus lak berkurang banyak, markah dalam subjek pun amboi.. sakit mata aku nengok.. bukan aku nak tekan dia untuk jadi pandai, yang aku dan abah dia marah sangat sebab sebokkkk sangat dengan KAPTEN BOLEH DIA, B-DAMAN DIA, BAKUGAN DIA.. ha la ni.. apa yang dapat? aku cakap dengan Ikmal, "ha.. sebok sangat dengan kartun tu, asyik tengok TV ja, la ni, bolehka KAPTEN BOLEH tu tolong Mal dalam exam? Mama dah bagi masa untuk Mal main puas2 selama 2 tahun, tahun ni tak boleh main2 dah la.. tahun depan dah darjah 1" selamber badak ja Ikmal jawab aku balik "ya la.. Mal bukannya pandai sangat punnnn, asyik Mal ja yang tak dapat nombor 1".. emm bila orang cakap, dia merendah diri pulak... mungkin lepas ni aku perlu bertegas sikit dengan Ikmal. dalam masa y sama, aku perlu lebihkan masa dengan dia. aku dan hubby akui kami kurang beri masa untuk tengok2 study dia.. Bulan 10 nanti ada exam lagi, aku akan pastikan percent dia naik. nombor tu, soal kedua la.. yang penting aku nak dia beri lebih tumpuan, bukan main2 lagi. Aku dan hubby bukanla nak push Ikmal sangat, memang dia masih kecik, perjalanan study dia masih jauh lagi, tapi sekarang ni banyak saingan, kalau kita tak train dari awal, dia akan ketinggalan. yang mana aku rasa boleh kasi can, aku kasi can.. yang mana aku rasa perlu strict, aku buat. tapi kali ni, mungkin aku lebih banyak bagi muka kat Ikmal kot.. bkan apa.. Nanti dia juga yang jauh hati, merendah diri, patah hati, frust segala.. kita dah hanya mampu study kat IPTS, biarla anak2 jejak kaki ke menara gading.. tak ikut jejak kita.. so.. kesimpulannya malam ni, Ikmal badmood sebab kena brainwash..

3 comments:

♥Cik Puan♥ said...

xlama lagi ikmal nak naik darjah 1..so ikmal kena stdy betul2 yer..jgn asyik nak main jer okeh...akak mmg budak2 seronok main kan.

mamaarifakeemaisy said...

hehe..kecik2 dh kena brainwash..cian2... tp takpe utk masa dpn yg lbh baik..ikmal dgr ckp mak tu tau! jgn nk main jer..ihiks..auntie pun tmpg brainwash same la..nk cari pengalamn ni nk didik anak..skrg anak tecik lg, k la.. :)

ImanRifqi08 said...

cian ikmal kena brainwash ngan mama n abah..x pa mal, next year belajar betul2 tau..