CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, July 20, 2009

BILA SIDIA MULA BERADU..

Bila sikecil mula memejamkan mata.. hidup aku mula terasa sunyi. tanpa gelak tawa anak2, tanpa aku meninggikan suara memarahi kenakalan mereka.. hidup ini terasa begitu kosong bila mata anak2 mula terpejam, suara mereka juga terhenti.. dari situ aku amati.. hari ini.. mama cium anak2 mama yang comel, yang handsome, yang nakal, yang lasak, yang bnyk cakap, mama mandikan.. mama pakaikan baju, mama sikatkan rambut... mama juga marah anak2 mama bila anak2 mama buat salah.. bukan bererti mama tak sayang.. tapi mama nak tegur ajar supaya anak2 mama jadi manusia berguna... selalunya bila anak2 tidur2, bila memandang wajah mereka.. hati aku selalu datang rasa kesian.. entah kenapa.. tapi sebagai ibu, aku perlu buang perasaan itu untuk mendidik anak2. aku perlu kesian pada tempatnya... setiap yang salah itu, tetap salah dan perlu aku betulkan..


kaki kecil yang tidak mengerti apa2..
wajah nyenyak yang hanya tahu mama, abah dan abang adalah segala2nya bagi dia..

' cuk dan puting' juga segalanya bagi Irfan..


anak mama yang hanya tahu mainan dan keseronokan adalah dunianya..

Lena seorang anak mama yang tak putus2 dimulutnya hari ini menyebut nak menjadi seorang SUPERHERO, nak selamatkan mama, abah dan adik, nak bagi duit banyak kat mama, nak beli rumah besar, nak beli kereta besar dan boleh dapat apa saja yang dimahukan..... hendaknya impian anak mama ni akan tercapai untuk menjadi SUPERHERO untuk mama, abah, keluarga, agama, bangsa, dan negara.. amin.. SELAMAT MALAM ANAK2 MAMA..!! SWEET DREAM..!!

4 comments:

miSs siv said...

tomey nye anak akak~~
=p

mamalieyna said...

wehh lasaknyer hero2 akak ni tido.. hero saya nnti pun cenggitu gak la agknyer..ihiks.. :)
*sgt seronok ada anak2 kan kak...

ImanRifqi08 said...

ala....lenanya anak maksu ni tidur...

*Azie* said...

AZIE PUN DAH JADI IBU GARANG,,,,HARI2 NONIE MESTI KENA MARAH..BUAS LA NIE..SUKA BERGADUH NGAN ERIN...BILA DEPA TIDO RASA SAYU JER..SEDIH RASA BERSALAH SEMUANYA ADAKAN AKAK...TAPI BILA DEPA NAKAI JADI GERAM