CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, July 7, 2009

HAPPY BIRTHDAY HERO MAMA

Sedar tak sedar Ikmal dah pun masuk 6 tahun hari ni. sekejap sangat masa berlalu. Masihku ingat saat mengandungkan dan melahirkan Ikmal. Tengok2 hari ni, Ikmal dah pun 6 tahun. rasa sebak pun ada.. Ikmal ni sorang budak yang macam mana ek..?!

IKMAL ADALAH...

  • Lahir sihat sempurna dengan 2.95kg, melalui ceaserian
  • Jatuh pusat pada hari ke 9
  • seorang anak yang baik, hati dia cukup lembut, mudah tersentuh
  • Sangat rapat dengan adiknya (walaupun kadang2 gaduh jugak)
  • seorang yang peramah
  • seorang penangis. bila ada cerita di TV yang menyentuh hatinya, airmata Ikmal mudah sangat mengalir. kadang2 sampai tersedu2. cepat juga menangis bila frust sesuatu
  • seorang yang prihatin dan peka. cukup prihatin tentang apa saja, masalah atau apa saja brg baru yang aku beli dalam rumah termasuk baju aku, abah, atau adiknya.
  • seorang yang manja
  • seorang yang tak makan sayur dan buah
  • seorang yang memilih dalam makanan
  • suka gulai dan ayam goreng, itulah menu utama Ikmal kalau dia makan nasik.
  • seorang yang kuat merajuk (macam aku kot..)
  • suka BEN10, TRANSFORMERS, HAGEMARU, DETECTIVE CONAN, GENG BAS SEKOLAH, BATTLE B-DAMAN, KAPTEN BOLEH dan yang terbaru BAKUGAN
  • seorang yang cepat terpengaruh dengan watak kartun di TV
  • suka game dan mainan
  • ada bakat menyanyi dan berlakon
  • seorang yang senang berkawan dan pandai mencari kawan
  • seorang yang penakut. dalam rumah pun penakut
  • selalu sebut "bila nak masuk syurga ni sebab nanti senang apa saja yang kita mintak, macam magic, kita boleh dapat" - hakikatnya dia nak mintak mainan banyak2
  • seorang yang pandai cakap, kadang2 cara pemikiran dia macam orang dewasa pun ada
  • tapi dalam semua yang di atas, tak dinafikan, Ikmal juga seorang anak yang nakal dan lasak. itu biasala budak2 kan.. Tapi yang buat aku terharu sejak dari dia pandai cakap sampaila sekarang bila orang tanya Ikmal sayang Mama atau abah, dia akan cakap, sayang mama dan abah walaupun Ikmal lebih rapat dengan aku. pada dia, dua2 mama dan abah penting pada dia..

anyway, SELAMAT HARI JADI IKMAL, ANAK MAMA.. SEMOGA PANJANG UMUR, MURAH REZEKI, BERJAYA DIDUNIA DAN DIAKHIRAT, JADI ANAK YANG BAIK OK.. IKMAL DAH BESAR, JANGAN BUAT PERANGAI LAGI.. MAMA SAYANG IKMAL SEPENUH HATI MAMA.. IKMAL HERO MAMA.. I LOVE YOU..

4 bulan

6 bulan. 'Cuk' dulu masih cantik lagi..

'Cuk' sekarang.. color dah hitam.. tapi masih lagi wajib ada jadi teman tidur sampai sekarang..

9 bulan

Suka memasak masa kecik2 culu..

2 tahun. Masa kenduri Paknjang kat Chemor. Member baik dengan Haikal anak menakan sepupu dari kecik sampai sekarang

Kat atas Eye on Malaysia. dengan 'abang Rain', sepupu Ikmal juga member kamcing dari kecik sampai sekarang

Arwah Tokwan yang cukup sayang pada Ikmal

2 tahun setengah. aik, anak teruna ka anak dara ni..

1 tahun setengah

3 tahun

4 tahun

5 tahun. Kat bunjee jumping kat the Carnivall sungai petani

Birthday tahun lepas bersama kek ultramannya..

6 comments:

nfaw83 said...

happy bufday ikmal..suka nangih??hehehe..sebab mak dia dulu...hehehehe malas nak ckpla!! abah dia pn suka nangih..huhuhu!! malas nk ingat crita dolu2 tuh!! apa2 pun semuanya lam kenangan!! heh~! hepi bufday!!!

mamalieyna said...

hepi besday ikmal...! masa umo 4 bulan muke cam haidar jer :)..
ikmal dpt adiah ape dr mama ni?

rieda96 said...

hadiah pospone la kot mamalieyna oi.. hehehe..

*Azie* said...

hepy besday to ikmal..semoga jadi anak mama & abah yang soleh..amin...akak ikmal nie agak sensitif jugak yer org yer...

ImanRifqi08 said...

Happy b'day ikmal...prize mintak ngan paksu tau..jd budak yg baik, jgn nangis2 sgt..we love u..

rieda96 said...

tq suma..