CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, May 5, 2009

My Belated Birthday Story

Happy besday to me... happy besday to me.. oh.. sedar tak sedar aku dah pun berusia 32 tahun pada 11/3/2009 yang lalu. Aku tak rasa diri aku tua, masih hip hop cam dulu jugak.. tapi cuma aku macam tak percaya begitu cepat masa berlalu. azam aku untuk usia aku yang baru ini, aku nak jadi lebih baik dari tahun2 sebelumnya dari semua segi. masih terlalu banyak yang belum aku capai dan aku dapat walaupun usia aku telah mencapai suku abad, tapi aku tetap tabah dan aku tetap berdoa supaya aku terus tabah dalam menghadapi dugaan, kebahagiaan dan keperitan hidup. Sempena dengan usiaku yang baru ini, aku persembahkan kepada diriku sendiri dan sesiapa saja yang melawat blog kesayanganku ini sejarah kehidupanku sepanjang bergelar kanak2, remaja, tunangan orang, isteri, dan seterusnya ibu kepada 2 puteraku yang sangatku kasihi.. kisah seorang aku.. RUWAIDA BINTI MANSOR

Aku the latest Zoo Taiping 1/5/2009

Anak-anak mama Muhammad Ikmal Daniel (6 tahun) dan Muhammad Irfan Danish (1 tahun 5 bulan)

Birthday present from Hubby

Birthday Kad dari Fadhilah & Co.
Dan juga mug ni
Yang ni daripada Yana, Deknon dan Kak Midah
Yang ni masa aku pgnant kat Irfan. Besar kan perut aku.. hehehe
Yang ni masa aku Pregnant kat Ikmal

Yang ni masa bertunang 1/9/2001 ah.. darah manis gitu..

Setelah bergelar isteri 6/9/2002

Selamat Pengantin baru.. 7/9/2002


Masa ni baru seminggu kawin..

Masa bercinta2..

Masa ni dok study kat Ittar Alor Setar 1998-2000

Kem Bina Negara kat Kulim


Masa ni presentation subject English. Kononnya businesswoman la.. hehe


Ni muka budak2 yang balik dari kampung setelah habis cuti raya

Aku bawak kawan2 serumah balik kampung masa cuti semester. Kat Bukit Merah

Bermulalah perangai kami kat umah sewa.. seronok gak sekali sekala jadi budak tak cukup akal

Masa ni time cuti jumaat, sabtu, biasala.. bangun lambat, perut lapar, belum mandi, belasah keropok dulu pun jadi. masa ni aku teringat satu kisah. kami goreng ikan bilis untuk makan tengahari. tengok kucing, kesian pulak, kami gaul ikan bilis tu dengan nasik, bagi kucing tu makan. last2 kami pulak yang makan cam kucing tu, gaul ikan bilis dengan nasik. nampak macam sedap pulak tengok kucing tu makan, tak lengah lagi, kami pun ikut jejak kucing tu..

Ana dan Yan.. Yan, dimanakah kau sekarang...!

Birthday yang ke 23

Masa ni ada projek anak angkat kat Kpg Sungai Batang. Masa ni kat Tasik Pedu. Budak yang pakai Tudung putih tu junior aku. dia dah meninggal sebelum sempat habiskan study. Cancer. smg rohnya dicucuri rahmat.. al-fatihah


Dalam bilik study. tengok tu, tak habis2 nama dan gambar bofrend. di mana2, sumber inspirasi la konon..

Dengan kawan2 serumah p ronda2 kat tasik melati, perlis. alamak, boyfrend sapa yang tlong bawak p tu...

Ni kat Reject Shop, Pacific. Aku bekenan baju yang kat dalam overall tu. tapi maklumla student, duit tak dak. harga dia kalau tak silap aku dalam RM39.90. Manala student cam aku mampu. banyak g benda len boleh aku buat dengan duit tu. last2 aku masuk dalam fitting room, pakai, tangkap gambar pun jadila.. untuk lepas gian.. ingat2kan balik lawakla..

Hari Konvokesyen di Dewan Muktamar, Pusat Islam Kuala Lumpur

Intan, best friendku. teman susah dan senang sewaktu di ITTARAS. I miss u..

Adik2 Intan


Yang ni pulak zaman aku sekolah menengah. aku Prefect. Kami ni 4 sekawan yang bergelar ZRNS

Aku dulu fanatik Fauziah Latiff dan KRU

Aku tak boleh tutup mulut satu hari senyum memanjang sebab gembira sangat dapat jumpak Gee hari ni.. aku sanggup tunggu dari pagi sampai petang, tuang kerja dan pinjam camera member, siap pergi sorang2 lagi semata2 untuk jumpak Gee. bila dah jumpa tu.. tiba2 rasa minat aku yang mendalam kat Gee tu mula berkurangan.. minat, tu minat gak, tapi tak la sampai termimpi2 cam sebelum jumpa dia..

4 dara pujaan kampung.. hehehe..

Zainab, best friend aku dari sejak tadika sampai sekarang.. cuma sekarang ni kurangla sikit sebab jauh.. tapi still contact dan gosip2.. hehehe..

Aku dan Leha

Ni masa kem bina semangat, biasala.. dah ada yang pecah rahsia aku suka menyanyi.. kena getahla.. kena denda menyanyi.. lagu yang aku bawak masa tu Right Here Waiting by Richard Marx

Inilah gambar pertama yang aku bagi kat hubby sewaktu mula2 bercinta dulu.. hehehe.. dia cukup suka aku pakai baju ni. baju ni aku beli kat Johor. gaji pertama aku kerja kat sana. Masa tu, tak pandai shoping, baju butik pun belasah beli. kena la RM200 lebih. padan muka.. mentang2la baju sutera baru keluar masa tu.. kena getah la.. beli kat butik lak tu.. lagi la kena sembelih..

Simanis 17.. ahaks..

Cikgu yang pakai tudung hijau tu, cikgu kesayanganku.. cikgu yang pakai baju maroon pegang mulut tu.. cikgu yang menyayangiku.. ahakss.. tak kuasa...!!

Bersama student kat PROSPECTECH COMPUTER SDN.BHD. Masa ni aku kerja kat Selama, aku jadi tutor/clerk kat situ. best masa kerja sini. student2 suma sayang kat kita.. bila student faham, boleh buat, menjadi satu kepuasan pada aku. apatah lagi bila tengok student boleh menaip laju, boleh pass exam, aku gembira. tapi aku kadang2 letih bila dah lama kerja sini. maklumla.. kdg2 aku kena ajar geng2 pejabat daerah yang agak veteran, alamak.. nak tegur nanti dorang kecik hati lak.. tapi bila 2 kali seminggu mai kelas, mana la dorang boleh pickup sangat, kejap2 "cikgu, camana ni, saya lupa la.maklumla.. orang lama.." ayat tu yang tak tahan tu.. tapi seronok ajar geng2 veteran ni.. depa jumpak kita kat mana2 pun sampai sekarang, masih lagi ingat kita.. cikgu! cikgu! cam malula pulak aku..!!

Masa ni birthday aku yang ke..19.Celebrate dengan student2. banyak dapat hadiah masa ni..


Yang Sebelah aku tu student aku yang paling manja sekali dengan aku. RUPA DEVI D/O CHET SINGH. Lost contact. di manakah kau RUPA..

Birthday aku yang ke 20, best friend aku ANA


Dinner kat Hotel Equatorial Penang. Ni suma staff PROSPECTECH COMP SDN.BHD. Staff kat sini suma ex student. Bos kami suka ambik ex student untuk jadi tutor balik sebab dia kata hanya ex student saja yang faham apa yg sorang student perlukan..bagus gak idea ni..

Cantik kan? bukan aku.. pemandangan belakang tu..masa ni Dinner kat Langkawi masa aku kerja kat Lawyer Firm kat Kulim

With my sisters

Dulu, kini dan selamanya aku memang rapat dengan anak2 buah


Pertandingan Nasyid. Jadi tekong tu aku la..

Darjah 6. Aku di sebelah Kiri Cikgu kesayanganku Cikgu Zarina Yahaya.


Aku tak banyak gambar masa kecik. Yang Nombor dua dari Kanan tu barisan depan, aku la tu.. (yang pandang ke kiri)


Darjah 5, rombongan ke Zoo Taiping

Bersama anak buah aku Adam.

Darjah 5. Aku dan anak buah, Shakeer..

Darjah 4, Bintang kecil dapat nombor 2. masa tu nyanyi lagi Noraniza Idris, mengemis rindu.. ahaksss
Aku sayang sangat baju ni dulu..

Darjah 1, Zubir, Dah dan Aku. ada acara sukaneka kat barrack polis abang ipar Aku, bapak Zubir. kami dengan muka tak malunya menyanyi lagu kuda kepang yang anuar dan Elina nyanyi tu..

Masa ni tadika. sebelah budak baju belang tu aku la..

2 comments:

Unknown said...

hape belated bday!amboi lama xupdate tp skali update kisah dr dlm perut hg paparkan, best tgk...tahniah!

♥Cik Puan♥ said...

hepy belated besday akak..moga murah rezeki sentiasa sihat & moga apa yg akak impikann tercapai....wah bestnyer dapat hadiah darii cik abg...muahhhh suka...suka cantik kasut vinci tue