CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, November 4, 2009

Kawan @ Ofis Baru

Dah 2 bulan aku di ofis baru, tapi aku tak pernah cerita lagi tentang kawan2 dan ofis baru aku. Aku masih lagi menjadi seorang staff di sebuah Lawyer Firm. Masih lagi dalam bidang yang sama, msh menguruskan jual beli rumah dan harta cuma bezanya fail, client dan ofis yang berlainan. Kawan2 kat sini ok, suasana kerja ok, bos pun ok, setakat ni semuanya okla. yang paling ok, ofis aku ni dekat dengan 'tempat untuk perabih duit'... aku hari2 shoping dan window shoping. ala.. beli pen sebatang pun kira shoping gak la kan.. semuanya ada.. macam2 ada.. siap duit ja.. kdg2 tergugat iman.. at least boleh gak la kami release tension, jamu2 mata.. i like.. kat ofis ni 1 malaysia, ada staff indian, chinese dan malay. depa so far ok... cuma yang banyak ngulat yang bernama malay tu kot termasuk aku la..... aku balik kerja kol 5. awal 45 minit dari ofis lama. lega banyak la.... kol 5.30 aku dah ada kat rumah.. tapi rasanya walaupun aku sampai umah awal, dapur aku tetap jarang berasap jugak.. hehehe..

Dari kiri: aku, wani (single and available), Ellisa@K.long (ibu beranak 3), Lin (ibu beranak 2) dan Sue (masih berhoneymoon)

Yang ni masa open house rumah Bos baru aku, En.Khairul. Sedap makanan kat sini.. gambar kami aku tak dan nak snap pulak, sebok dengan anak2 aku..

Lepas makan anak2 aku main dengan rabbit kat depan umah en.khairul. Jinak rabbit ni..

Minggu seterusnya kami kerumah Emak Lin pulak. aku berkonvoi dengan Sue. Sedap laksa kat sini.. aku makan 2 pinggan.. rendang pun sedap.. yang lain aku tak rasa.. dah dapat 2 pinggan laksa dah ok..

and the last one....
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v

Ha.. yang ni model size SML kat JRP..


DOA DAN HARAPAN AKU DI OFIS BARU NI..
AKU MENGHARAPKAN YANG BAIK2 SAJA YANG BAKAL TERJADI PADA AKU SEPANJANG AKU BEKERJA DI SINI.. AKU KALAU BOLEH TAK MAU LAGI TUKAR2 KERJA MELAINKAN AKU DAPAT KERJA GOMEN.. KALAU OFIS BARU AKU NI BOLEH JAGA AKU, AKU STABIL KAT SINI.. SUASANA KERJA YANG OK, AKU PASTINYA TAKKAN BERALIH ARAH.. WALAU APA PUN, TAK SEMUA YANG KITA IMPIKAN AKAN KITA PEROLEHI KESEMUANYA, SETIAP TEMPAT ADA KEBAIKAN DAN KEBURUKANNYA YANG TERSENDIRI.... AKU TAK MENAFIKAN AKU JUGA HAPPY BERADA DI OFIS LAMA, TAPI JODOH KAMI TAK PANJANG.. AKU TIDAK MENGHARAPKAN KESEMPURNAAN, CUKUP SEKADAR AKU BOLEH BERTAHAN DAN MENERIMA SEADANYA DARI SEMUA SEGI.... ITU SUDAH MEMADAI.. AKU JUGAK NAK HIDUP MACAM ORANG LAIN..... WALAUPUN TIDAK SESEMPURNA MANA.. CUKUP SEKADAR APA YANG TERMAMPU... AMIN..
(pssssttt apsal feeling a.k.a jiwang lak ni..)





3 comments:

mamaarifakeemaisy said...

waa dh 2 bulan ek di opis baru..hope ok2 saja di situ.. :)
*eheh..sedondon aa, ke baju uniform gitu?..cun2x.. :)

RiEda96 said...

mamalieyna: bt2 cam uniform hehehe

♥ mamaQASrina ♥ said...

hehehe..dan2 rasa cm tringin nk gheja balik..huhuhu..baju aku satu lemari sapa nak pakai wehhh??? tapi apa pon syok gak dok rumah walaupon pikiaq utang!!..tp ap pon leh main FB dan BLOG tanpa ada mata2 yg memandang dan kata2 yg begitu sinis sinus!!hahaha!!